fbpx

מובילי השינוי של המהפכה הבאה

הבשורות הטובות: הבלאגן רק מתחיל

אנחנו חווים אותם לעיתים כעצלנים, אופרוטיוניסטים, שלא מוכנים להתחייב לשום מעסיק או תוכנית ארוכת טווח, חיים בתודעת שפע מטורפת, וחושבים בעיקר על עצמם. הם נמצאים על סף החיים הבוגרים שלהם, אבל למעשה נמצאים בפתח של עידן חדש שחוקי המשחק שלו טרם נקבעו. נעים מאוד – הכירו אותם. בני הנוער שיובילו את העולם החדש.

האמת היא, שעלינו להבין שאת המשמרת הבאה, שמהותה שינוי שהעולם עוד לא ידע כדוגמתו, ינהלו הילדים שלנו, והם ינהלו אותה באופן אחר לגמרי ממה שאנחנו חושבים.

דבר אחד אנחנו יודעים לבטח, שמה שיקרה בעשרים השנים הבאות יהיה שונה בתכלית מכל מה שהכרנו עד היום. רוב המקצועות שאנחנו עוסקים בהם יעלמו, תוחלת חיים תעלה, מסגרת הזמן הפנוי שלנו תתרחב, המזון שאנחנו אוכלים ישתנה לבלי היכר, מסגרות יתפרקו, הסביבה האקולוגית תשנה את פניה וטכנולוגיות ינהלו את חיינו בכל התחומים ובצורה שאין לנו היום את היכולת לצפות אותה או להעריך אותה. על סיפה של המציאות הזאת, מתבגרים הילדים שלנו.

האמת היא שעלינו להבין שאת המשמרת הבאה, שמהותה שינוי שהעולם עוד לא ידע כדוגמתו, ינהלו הילדים שלנו. והם ינהלו אותה באופן אחר לגמרי ממה שאנחנו חושבים. הכוחות המרכזיים שמובילים אותנו, מעניינים אותם פחות. המירוץ אחרי הכסף והביטחון הכלכלי המאפיין את העידן שלנו, לא קוסם להם.  המסלולים הישנים והמובנים כבר לא מתאימים להם יותר, אבל העולם החדש שאליו הם שואפים – עוד לא קיים. הם מתבגרים אל תוך תפר שבין אנושות ישנה וחדשה, בתקופה שבה כללי המשחק משתנים, והם משתנים מבלי שאנחנו או הם יודעים לאן צריך להגיע, איך מתקדמים ומה עושים.

בתווך שבין הילדים החדשים לבין נציגי העולם הישן, נמצאת קבוצת הגיל של  בני ה-16 עד שנות השלושים המאוחרות. קבוצה שגדלה במסגרות הישנות, אבל כבר מרגישה ויודעת שעומד בפניה עולם חדש ושונה.

מנהיגי העולם החדש,בני הנוער של היום, כלואים בין שתי קבוצות גיל .

על הקבוצה הראשונה נמנים הילדים החדשים שנולדו אחרי שנת 2000. אלה נולדו חכמים, חברותיים, עצמאיים, ממוקדי מטרה וכאלהשלא חוששים לפרוץ כל מסגרות. הקבוצה השנייה היא קבוצת בני הארבעים פלוס. קבוצה שצמחה על ערש התרבות והחוקיות הישנה. קבוצה המאיישת את כל מוקדי הכח והפוליטיקה, התאגידים הכלכליים והתקשורת. קבוצת גיל העושה כל שביכולתה כדי לשמר את המסגרות ואת כל מה שמוכר, באופן שאינו תואם את הכיוון שאליו מתפתחים הדברים, שכן אפשר לראות את רוחות השינוי המביאות איתן עצמאות אישית, קבלת השונה, יושרה, העצמה נשית, גלובליזציה, אחדות והרמוניה. אנחנו, הדור הישן, מבלבלים ומבולבלים.  אנחנו מנסים לדחוס את בני הנוער לתוך המוכר והקיים, רוצים שיתייצבו, יחליטו וישתחררו מאיתנו. מצד שני אנחנו דואגים להם, נאחזים ומנסים לכפות עליהם את הישן והמוכר.

בתווך שבין הילדים החדשים לבין נציגי העולם הישן, נמצאת קבוצת הגיל של  בני ה-16 עד שנות השלושים המאוחרות. קבוצה שגדלה במסגרות הישנות, אבל כבר מרגישה ויודעת שעומד בפניה עולם חדש ושונה. קבוצה שלא מוכנה להמשיך את מה שהיה קיים, אך עוד לא יודעת מה  נדרש לעשות. קבוצה שעומדת בפני תקופה שאותה מניע קטר של התפתחות טכנולוגית מואצת בכל תחומי החיים – מדע רפואה עסקים תקשורת תחבורה, אומנות סביבה ועוד. זו הההתפתחות המשמעותית והמהירה ביותר שידע המין האנושי עד היום, מציאות המאופיינת בשינויים כל כך מהירים עד כדי שהם מתרחשים לפני שיש זמן להטמיע ולהבין איך לנהל נכון את אותם שינויים.

מה שנראה לנו כמו מחלה של דור הוא בעצם הביטוי של מציאות בריאה ומיטבית, שכן הם באו לעולם חדש שלאף אחד אין מושג איך לבנות אותו.

ההתבגרות שלהם ארוכה יותר. הם לא יציבים, לא מתוכננים, לא בהירים, לא מרדנים, לא ממהרים להחליט, לא ממהרים לבחור תואר, לא ממהרים לצאת מהבית, מרבים להביע זלזול ולעיתים שוקעים בדכדוך. מה שנראה לנו כמו מחלה של דור הוא בעצם הביטוי של מציאות בריאה ומיטבית, שכן הם באו לעולם חדש שלאף אחד אין מושג איך לבנות אותו. אין להם ממי ללמוד. אין להם לאן להסתכל על מנת לקבל כיוון או הדרכה. העולם השתנה והם אלה שיקחו את המושכות ויובילו אותו הלאה, גם במובן האישי וגם במובן התודעה הכוללת.

המידע האמור כאן מבוסס על חמרים וסרטים אותם הכינה ישראלה יועד ז"ל. מומלץ בחום לעיין בסרטים הקצרים שהכינה בתקופה שלפני מותה, שהתרחש בפתאומיות לאחרונה. ישראלה, מורה לתודעת על, הותירה אחרי מידעים כתובים וסידרה של סרטים ומסרים, בהם גם כאלה המיועדים לבני נוער, הפורשים מסבירה בפשטות ובבהירות את הקונפליקטים, הייעוד, העקרונות, הסיבתיות והכחות המניעים את האנושות וההתפתחות כולה.

 

הקפסולה מבקשת לעורר את כל מי שבא אתה במגע. להצית את הדמיון, להציף שאלות ולהניע תהליכים. הקפסולה היא כתף להניח עליה את הראש ומקום לנשום ממנו השראה. הקפסולה נוצרה כדי לקדם תהליכים של תודעה והתפתחות, והיא כאן ממש בשבילך.

קבלו את הקפסולה למייל
קצת אויר לנשימה וכל מה שחשוב באמת, בלי להציף ובלי להטריד.

    דילוג לתוכן